Boty zamiast ludzi

Obsługa klienta jest niezwykle istotna w każdej firmie, a jednocześnie stanowi centralny punkt informacji dla każdego zainteresowane. Koszty zatrudnienia jednak notorycznie wzrastają i z tego powodu część przedsiębiorstw zamiast ludzi zatrudnia maszyny. Jak to możliwe? Obecnie rozwój sztucznej inteligencji i lingwistyki komputerowej pozwala na tworzenie zaawansowanych programów udających ludzi.

tel.ładnie.com.pl

Popularne boty służą przede wszystkim na pierwszej linii kontaktu z klientem. Dopiero w sytuacji, gdy bot nie jest w stanie rozwiązać danego problemu (zazwyczaj z powodu nietypowej usterki czy skargi), przekazuje kontakt do pracownika. Rozwiązanie to nie tylko optymalizuje koszty w firmie, przyśpiesza obsługę klienta, ale przede wszystkim odciąża pracowników od błahych problemów i typowych zapytań.

Nowoczesne rozwiązania w branży IT idą jednak dalej. Trwają zaawansowane prace nad botami trójwymiarowymi. Hologramy można już spotkać na niektórych lotniskach, które implementują zaawansowane rozwiązania IT.